Aktualijos

Gydymo įstaigos įpareigotos užtikrinti, kad gyventojai prisiskambintų į registratūrą

Gydymo įstaigos įpareigotos užtikrinti, kad gyventojai prisiskambintų į registratūrą, trečiadienį pranešė Sveikatos apsaugos ministerija (SAM).

Įstaigų vadovams pavesta tobulinti pacientų skambučių srautų valdymą ir įdiegti technines priemones, kurios padidintų pacientų galimybę prisiskambinti.

Be to turi būti užtikrintas grįžtamasis ryšys – pacientui turi būti perskambinta, jei jam pačiam prisiskambinti į registratūrą nepavyko.

„Ministerija gauna nemažai skundų, kad pacientai negali prisiskambinti gydymo įstaigoms ir užsiregistruoti gydytojo konsultacijai. Ši problema buvo ne kartą aptariama su gydymo įstaigų vadovais per nuotolines konsultacijas. Kai kurios įstaigos atsiliepimo į skambučius problemą sugebėjo išspręsti pačios, bet matome, kad kitoms reikia įpareigojančių dokumentų“, – pranešime cituojama sveikatos apsaugos viceministrė Kristina Garuolienė.

Pirmadienį pasirašytas operacijų vadovo sprendimas taip pat įpareigoja gydymo įstaigas informuoti visuomenę apie registratūrų darbo organizavimo pokyčius, o savivaldybes ir teritorines ligonių kasas – kontroliuoti, kaip įstaigos pagerino situaciją.

SAM teigimu, siekiant didinti sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir paspartinti gydymo įstaigų grįžimą prie įprasto darbo po karantino, praėjusį mėnesį buvo atsisakyta nuostatos teikti pirmenybę nuotoliniam pacientų aptarnavimui.

Pasak ministerijos, COVID-19 ligos simptomų neturintys pacientai turi būti aptarnaujami tokia pat tvarka, kaip iki karantino, o pirmoji gydytojo specialisto konsultacija, kai pacientas kreipiasi dėl ūmaus sveikatos būklės pablogėjimo, turi būti suteikiama tiesioginio kontakto būdu.

Vis dėlto, pasak SAM, nuotolinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos liks prieinamos ir ateityje. Paciento ir gydytojo sutarimu nesudėtingos pirminio lygio konsultacijos ir toliau galės būti teikiamos telefonu arba kitomis ryšio priemonėmis.

Ministerija pabrėžia, kad turintys COVID-19 ligos simptomų pacientai turi būti atskirti, jiems turi būti nustatytas atskiras priėmimo laikas, paskirtos atskiros patalpos su atskiru įėjimu arba numatytos kitos priemonės, užtikrinančios pacientų srautų atskyrimą.

Gydytojų ir pacientų saugumui užtikrinti, gydymo įstaigose tebegalioja reikalavimas dėvėti veido apsaugos priemones. Jas nusiimti leidžiama tik tais atvejais, kai jos trukdo atlikti medicinos procedūrą.

Naujienų agentūros BNS informacija

„Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama“.

Leave a Reply