Aktualijos

Iki 7 mlrd. eurų pabrangusi „Rail Baltica“ gali būti laiku nenutiesta

Europos Audito Rūmai (EAR) pareiškė, kad europinės vėžės geležinkelio projekto nuo Varšuvos iki Helsinkio „Rail Baltica“ kaina išaugo beveik 2,4 mlrd. eurų – iki 7 mlrd. eurų, ir ateityje gali dar didėti. Be to, EAR suabejojo projekto ekonomiškumu bei jo įgyvendinimu numatytu laiku – iki 2026 metų. 

„EAR vertinimais, dabartinės realiosios išlaidos siekia ne 4,648 mlrd. eurų, kaip buvo planuota iš pradžių, ar ne iki šiol patikslintą 5,8 mlrd. eurų sumą, o visus 7 mlrd. eurų. Be to, neatmetama, kad ateityje šios išlaidos dar išaugs“, – antradienį sakė EAR atstovas Lucas T’Joenas (Liukas Tojenas).

L. T’Joenas pridūrė, jog EAR manymu, „Rail Baltica“ projekto ekonominis tvarumas nėra akivaizdus, kadangi eismas iš šiaurės į pietus nėra intensyvus, be to, čia dominuoja kelių ir jūrų transportas.

„Kad projektas būtų ekonomiškai tvarus, tai turėtų būti mišri keleivių ir krovinių gabenimo linija. O kad projektas ilgainiui atsipirktų, eismo intensyvumas turėtų būti didesnis“, – pažymėjo jis.

L. T’Joenas akcentavo, jog projektas gali nebūti įgyvendintas iki 2026 metų, kaip numatyta dabar, taip pat nėra sprendimų, kaip projektas bus valdomas ilgalaikėje perspektyvoje.

Anot jo, iki šiol nesuplanuotas „Rail Baltica“ prijungimas prie kitokio pločio vėžės linijų.

Naujienų agentūros BNS informacija

„Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama“.

Leave a Reply